Throatruiner Records
Sujet Auteur

KEN MODE - Venerable LP

24 sept. 2012, 22:38

Image

Pressage européen de leur quatrième album paru l'année dernière sur Profound Lore/Init. 500 exemplaires sur vinyle rouge, sortie prévue mi-octobre.
Pré-commandes : http://store.throatruinerrecords.com/ca ... s/ken-mode
Streaming intégral : http://music.throatruinerrecords.com/album/venerable

"Known for effortlessly blending noise rock reminiscent of old-school Amphetamine Reptile bands with the raw and aggressive nature of modern hardcore, KEN Mode has become one of the most devastating bands in the underground, following suit in the lineage of forward thinking heavy music to come out of the Great White North – what you might hear if Voivod and Cursed had a baby that started a noise-rock band. Songs like “Batholith” and “Book of Muscle” cling to the traditions of hardcore music that resonate with fans of Converge or Trap Them while “A Wicked Pike” takes on spastic noise rock elements, and “Flight of the Echo Hawk” pushes forth as a mind-bending instrumental masterpiece, clearly influenced by the post-rock movement of the 2000s. “Venerable”, the band’s fourth full-length album was produced by Kurt Ballou (CONVERGE), mastered by Alan Douches at West West Side, and features layout by Randy Ortiz."

Image

pidji
Administrateur du site

Re: KEN MODE - Venerable LP

25 sept. 2012, 10:23

Très bel objet, hâte de le recevoir ;)

Geoffrey Fatbastard

25 sept. 2012, 19:11

Qu'est ce que c'était zarbi en live :? autant sur skeud, rien à dire; mais en live...

pidji
Administrateur du site

25 sept. 2012, 22:06

Geoffrey Fatbastard a écrit :
Qu'est ce que c'était zarbi en live :? autant sur skeud, rien à dire; mais en live...
Ah ouais ? Comment ça "zarbi" ? Moi j'avais bien apprécié au Hellfest... et j'aime tous leurs albums !

Geoffrey Fatbastard

25 sept. 2012, 23:16

Ouais c'était sur la tournée avec Kylesa et Circle Takes The Square. Son fouillis, présence molle et surtout le groupe a demandé a jouer SANS éclairage, avec les services de salles. Zarbi, quoi! J'étais au bar avec des potes (on ne se refait pas!) quand ils ont commencé, on s'est même pas rendus compte qu'ils avaient lancé le bousin. Pas dégoûté du gig, juste déçu en fait...

Throatruiner Records
Sujet Auteur

21 oct. 2012, 12:23